De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is een wetenschappelijk onderbouwd, onafhankelijk kwaliteitskeurmerk van TNO. De certificering geeft de mate aan waarin organisaties bewezen sociaal ondernemen, gericht op de arbeidsparticipatie van kwetsbare… Lees verder
De ambtenaar…….
Als je voor zoveel gemeentes opneemt als wij doen bij SociaalPlus dan ontkom je natuurlijk niet aan een flinke portie “gemeenteambtenarengrappen”. Niet dat ik, met 62 en heel lang moppenervaring, … Lees verder
SociaalPlus gaat voor de hoogste PSO trede (3+ 30+ (Abw))
Wij hopen dit jaar het keurmerk nog te ontvangen De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO. Het is een instrument dat inzicht geeft in… Lees verder
Alleen ga je snel, samen kom je verder…
Soms lijkt het dat wij als SociaalPlus alles gewoon alleen voor elkaar boksen. En hoe graag ik ook zou willen opscheppen over wat we als SociaalPlus allemaal doen…. We kunnen… Lees verder
Werk ik aan mijn bedrijf? Of in mijn bedrijf?
Een populaire kreet. Directeuren en managers moeten immers primair de voortgang en zekerheid van het bedrijf accelereren en bewaken. Maar velen laten zich in plaats daarvan meeslepen in de dagelijkse… Lees verder
Moed en kwetsbaarheid
Een tijdje geleden, in een coaching sessie, werd me gevraagd: wie bewonder jij? Wie zijn eigenlijk jouw idolen? Als rechtlijnig denker ( ik werk eraan 😉) kon ik op dat… Lees verder
En dan volgt nu het weerbericht volgens het KCC-MI
Dat de stand van de maan invloed heeft op de getijden, en op de gemoedstoestand van veel mensen is algemeen bekend. Net als het feit dat op een druilerige dag… Lees verder
Bijna kerstmis
Tijd om terug en vooruit te kijken dus. En terugkijken doen we, ondanks het feit dat terugkijken bijbels gezien ( Genesis 19-26) best gevaarlijk kan zijn, toch mét overtuiging. 2021… Lees verder
Trots op onze vlekken.
Wellicht een vreemde titel die we graag even toelichten… Wij zijn trots op onze vlekkerige en vuile vloerbedekking. Toegegeven, misschien was geel niet de beste optie om te kiezen op… Lees verder
NIET GOED BEZIG…
Dat kreeg ik deze week te horen: “je bent niet goed bezig”. Ik had verteld dat wij bij klanten vaak helpen om juist minder telefoon binnen te krijgen, dat we… Lees verder