SociaalPlus



Een beoordeling van 8,7…. En nu?

Een beoordeling van 8,7…. En nu?

De afgelopen week hebben we de resultaten bekeken van een tevredenheidsonderzoek onder onze klanten die gebruik maken van onze receptieservice. Als beoordeling kwam daar een 8,7 uit. Met uitschieters: “bijna een 10” voor flexibiliteit en “een kleine 8” voor de kwaliteit van onze terugbelnotities. Ruim 40 jaar geleden verliet ik de middelbare school met heel wat lagere cijfers. Ik was dus in eerste instantie een tevreden mens.  En ambitieus genoeg om te willen gaan werken aan nog betere beoordelingen.

Dan ga je eens struinen op het internet naar beoordelingen van andere bedrijven.En slaat ineens de vertwijfeling toe…… Veel bedrijven scoren echt torenhoog, 5 sterren van 5, een 9,5 of nog hoger… etc.

Is dan “onze 8,7” eigenlijk geen lage score?  Doen we het wel goed genoeg? Dus ga je nog meer online rechercheren, ’s avonds thuis op de bank, tot (terecht) groot ongenoegen van mijn vrouw, die mij ook wel eens in de ogen wil kijken, in plaats van op de bovenkant van mijn kruin, altijd maar verdiept in mijn tablet of gsm. En wat vind je dan zoal?

  • Diensten worden over het algemeen kritischer beoordeeld dan producten (mede gezien de talloze klachten over postbedrijven, telecom en internetleveranciers, banken en vervoersbedrijven)
  • Bedrijven lijken elkaar (B2B) realistischer en minder hoog te beoordelen dan consumenten (B2C) dat voor leveranciers doen.
  • Hoe meer diensten je levert (we doen vele duizenden telefoontjes per maand) hoe hoger de kans op een kritische noot.

Mijn conclusie? (Ik hoor graag tegenargumenten!) We doen het gewoon heel goed.  We mogen terecht trots zijn. En het team bewijst dagelijks dat we met het label “afstand tot de arbeidsmarkt” er middenin staan! Waarbij we al die duizenden keren per maand echte waarde toevoegen. En dat die toegevoegde waarde beoordeeld wordt door onze klanten met een score van 87/100.

(We dragen 21/100 belasting af over onze toegevoegde waarde. Hopelijk brengt deze blog de belastingdienst niet op ideeën…)

Fijn weekend, tot maandag!!

Ronald

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.